Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Se třídou do divadla.
Váňová, Michaela ; HRNEČKOVÁ, Anna (vedoucí práce) ; VOSTÁREK, Karel (oponent)
V této bakalářské práci se zabývám metodami přípravy dětí na návštěvu divadelního představení a na možné způsoby jeho reflexe. V první části popisuji téma v kontextu primárního vzdělávání žáků. Z výsledků dotazníkového šetření vyvozuji závěry pro vytvoření dvoudenní dílny, cílené na učitele základních škol a studenty pedagogiky. Dále zachycuji jednotlivé části dílny společně s jejich teoretickým ukotvením a popisuji proces přípravy a jednotlivých realizací dílen, včetně vyhodnocení přínosu pro účastníky. Na závěr porovnávám plánované a dosažené cíle celého projektu a reflektuji jeho přínos pro svoji práci divadelního lektora a svou pedagogickou práci obecně.
Svoboda a odpovědnost při vytváření herecké postavy
Švarc, Václav ; TÖPFER, Tomáš (vedoucí práce) ; KORČÁK, Jakub (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou herecké svobody a odpovědnosti a sestává z chronologicky seřazených zkušeností ze školní a profesionální praxe. Doplněna je o možnosti kultivace herecké svobody a zároveň se zaobírá chybami, které k ní naopak nesměřují. Dále jsou rozvedeny řemeslné zákonitosti nezbytné pro výstavbu a fungování komedie. Autor prokládá praktické zkušenosti úvahami o výhodách i úskalích reprízování a srovnává je s odbornou literaturou. Také je popsán podtext a dispozice nezbytné pro hlubší porozumění psychologie postavy. Podrobeny rozboru jsou jednání postav a vědomá volba výrazových prostředků. V závěru je autorův pohled na téma herecké estetiky a sebepozorování porovnán s pohledem uznávané herecké osobnosti. Předmětem práce je rovněž snaha o sebereflexi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.